Dag 1&2: Ons camper-avontuur van 3,5 maand gaat eindelijk beginnen!

Eindelijk! Het is zo ver. We hebben er heel lang naartoe geleefd, maar we zijn vertrokken. Zaterdagochtend 12 juni werden we al vroeg wakker. Genoeg spanning en zoveel in om op pad te gaan! We werden dan ook voor de wekker wakker. Dat was ook wel te verwachten, afgelopen week was het niet zo heel geweldig met slapen. Vooral ik, Camiel, was nogal veel bezig met allemaal lijstjes in mijn hoofd en digitaal die nog moesten gebeuren. 

Juist als je gaat liggen ga je alles nog een keer door. Zo ook de laatste avond maar nu is het genoeg.

Testen voor toegang (tot Zweden)

Om 8u staat de corona (snel)test gepland. Zweden mag je ook in met een negatieve sneltest van maximaal 48u oud. Omdat we op zondag de boot van 13u45 geboekt hebben vanuit Rostock (noord Duitsland) moeten we dat makkelijk halen. 


Na het testen blijft het toch even spannend, is het wel een negatieve test. Ik zit inmiddels aan test nummer 50 ofzo, Noortje is nog een groentje en dit is haar eerste.

Meteen nog een paar boodschapjes doen op de markt en dan is het tijd om in te gaan pakken. 

Vrijdag heb ik nog de camper gepoetst bij moeders voor de deur en die pik ik daar op, na nog een hele snelle boodschap bij de Appie. 

Dan is het tijd om in te pakken.Er staat nog best wel het een en ander klaar in huis, maar wonder boven wonder past het zonder enig probleem. Alles heeft voorlopig een plekje en vooral qua kleding zijn we weer eens verrast hoeveel er in de camper past. Al hebben we best een beetje voorzichtig gedan met hoeveel we beiden meenemen. Maarja, we gaan toch en richting het noorden, maar later ook naar het zuiden.

Here we go!

Dan gaan we op pad! We draaien de sleutel om en we zijn vertrokken. Nouja, bijna dan. Even bij mijn moeder langs voor een knuffel maar tegen 11.30u zijn we dan echt vertrokken!

De bedoeling van de eerste 2 dagen is meters maken. Kilometers wel te verstaan. Doel van vandaag is om Hamburg voorbij te komen. We moeten voor maandagochtend in Zweden zijn, maar hebben voor zondagmiddag 13.45u de boot geboekt. We hebben een plekje in de navigatie staan in Bad Odensloe. Daar is een gratis plekje waar we de eerste nacht denken door te kunnen brengen. Gas er op en doorgaan. Nederland is nog druk maar in Duitsland wordt het wel een stuk rustiger op de weg. Wel een stevige wind precies op de zijkant die ons maar al te graag van de weg wil duwen. Dat is vooral wennen voor Noor als ze voor het eerst het stuur overneemt op de grote weg. Maar ook dat went wel weer en tegen 18u komen we aan. Het is een parkeerplaats bij een zwembad en skatebaan. Er staan meer campers maar er is even later ook wel wat muziek, maar het voelt wel ok. We eten een hapje, proosten op het begin van de reis en gaan op tijd liggen slapen. Het regent ook nog een beetje en eigenlijk zijn we gewoon best wel kapot. Zondag nog 150km en we zijn bij de boort. 

Dag 2: Op naar Zweden

We zijn op tijd wakker, maar niks te vroeg gelukkig. Heerlijk geslapen in ons camperbed en na ontbijt met koffie en thee legen we nog even ons grijs water en dan gaan we richting Rostock. 

Dat gaat heel soepel en na wat gehannes met de self-check-in (gewoon een heel beroerd stuk software en semi-defecte ticketprinter), sluiten we aan in de rij campers. 


We zijn netjes op tijd, wat van de boot niet helemaal te zeggen is. 

TT Line Rostock – Trellenborg

Tegen de geplande vertrektijd van 13.45u rijden we de boot op en is het gissen hoe en wat verder. Gewoon de rest van de mensen volgen en een plekje zoeken. 80% loopt zonder mondkapje en binnen bij het zitten mag ie helemaal af. Als het goed is, is natuurlijk iedereen getest, maar we besluiten toch om een plekje te zoeken op het dek. Het is winderig, maar de zon schijnt ook. Fris, maar toch lekker. Met wat vertraging vertrekken we.

   

Noor slaapt even en we kijken wat rond op de boot en op onze telefoon, waar we ongeveer de hele overtocht verbinding met internet mee houden. We wandelen best een stukje en na een ijsje lijkt het toch wel tijd dat we aan gaan komen.

De omroepster houdt het op aankomst volgens planning, maar we komen toch echt wat te laat aan. Niks aan te doen, maar ook hier is weer best veel onduidelijk over hoe en wat. Wanneer we de boot weer kunnen verlaten is het ook maar volgen wat de rest doet.
Bij de douane (of is het de politie) moeten we onze test laten zien en de paspoorten en dan zijn we Zweden binnen. YES! Het is nu echt begonnen.

Op een van onze apps hebben we een plekje gevonden net buiten Trellenborg, weer gratis en aan het strand zo ongeveer.


Er is nog een camper met hetzelfde idee, maar het past en we zijn helemaal blij. Het nodigt niet uit om te gaan zwemmen, maar we zijn toch best wel moe en hebben trek. Heeeeeeel langzaam gaat de zon onder en kruipen we weer in bed, wat voelt dit als vrijheid!

CamperFeels
CamperFeelshttps://www.CamperFeels.com
Wij zijn Camiel & Noortje en vanaf 12 Juni 2021 gaan wij voor 3,5 maand op reis door Europa met onze Eura Mobil Sport.

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Bericht ontvangen bij een nieuwe post? Graag! Nee bedankt